понедељак, 10. јун 2013.

Прва мисао, други пут

После преспаване ноћи, наравно, јавио се онај нелагодан осећај. Ово је покушај, да се без брисања или мењања, ублажи тај осећај. Збиља га не разумем. Највероватније се због њега и дивим писцима. Код других нас обично опчињава оно што недостаје нама самима, а обично нас нервирају оне особине које и сами поседујемо. Није лако оголити себе. Никоме не дајемо себе у потпуности, увек онако себично или плашљиво један део себе чувамо, искључиво, за себе. Разлика између писца и нас обичних људи је у том давању. Ми ћемо се отворити пред неким драгим, блиским људима, пред којима немамо тај осећај нелагоде, док писац своје мисли дели свима без страха, чак шта више, потпуно уживајући у томе.
Овај блог сам хтео да посветим описивању живота, људи, природе на „крају света“, први израз у главама људи када им се спомене област која се зове Чукотка. Основна идеја мог побратима Александра Симића и мене је, да из угла обичних људи, странаца, са примесама неких талената, кроз слику и реч опишемо овај обронак Земљине Кугле. Он кроз фотографије, ја кроз речи. Но у старту,  као да сам мало побегао од те идеје. Највероватније у жељи да се бар понекад, на моменат, приближим људима којима се дивим.
Чукотка је данас, али није била ту јуче, а надам се ни сутра. Наравно биће много речи о њој, бар данас, јер данас смо овде.
Због неке „ивице“ смо дошли на другу „ивицу“.

3 коментара:

  1. Анониман30. јун 2013. 20:53

    Covece, ne mogu da verujem koja smelost. Sve vreme razmisljam koliko ti je uopste tesko bilo da se obracas svakome, tj.nikome,ustvari samom sebi..

    Odmah sam se setila ovoga kad sam procitala tvoje "poradjanje" prve misli..Nemoj ih redjati prva, druga..Samo pucaj!

    Kazu za nas Srbe da smo baksuzan narod. Evo zasto npr.nisu Drugi svetski rat nazvali Poslednji svetski rat, nego Drugi. Odmah prizivamo i slutimo da ce biti i Treci. (parafrazirala sam Vladimira Andrica)

    "TVRĐAVA"-MESA SELIMOVIC / odlomak /

    ...Iskustvo me naučilo da ono što se ne može objasniti samome sebi, treba govoriti drugome. Sebe možeš obmanuti nekim dijelom slike koji se nametne, teško izrecivim osjećanjem, jer se skriva pred mukom saznavanja i bježi u omaglicu, u opijenost koja ne traži smisao. Drugome je neophodna tačna riječ, zato je i tražiš, osjećaš da je negdje u tebi, i loviš je, nju ili njenu sjenku, prepoznaješ je na tuđem licu, u tuđem pogledu, kad počinje da shvata. Slušalac je babica u teškom porođaju riječi. Ili nešto još važnije. Ako taj drugi želi da razumije.

    dRAGom Brad Pit-u from R.de P.
    pozdrav od Chupke :)

    ОдговориИзбриши